Отримання відмови в реєстрації податкової накладної лишає покупця права на податковий кредит
Відповідно до ст. 201 ПКУ при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.
У разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника.
Таке право може бути використано протягом 60 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або порушено порядок її заповнення та/або порядок реєстрації в Єдиному реєстрі. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.
Подання заяви із скаргою є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеного продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією.
Таким чином, при поданні заяви (скарги) про відмову постачальника надати податкову накладну (порушення ним порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних) (Д8) не дає можливості покупцю включити суму податку від такої операції для формування податкового кредиту.
Відповідно до п. 198.6 ст. 198 ПКУ не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п. 201.11 ст. 201 ПКУ.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м.Києві
«Діалог народу і влади та протидія корупції» - актуальна тема сьогодення
Днями в Солом'янській районній в м. Києві державній адміністрації відбулося засідання «круглого столу», на якому був презентований проект «Діалог народу і влади та протидія корупції», який розроблений головою правління міжнародної правозахисної організації «Міжнародна ліга» Едуардом Багіровим.
Засідання проводив заступник голови Солом'янської районної в м. Києві державної адміністрації Володимир Бялковський. На презентацію проекту були запрошені представники ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві, керівники і представники Органів самоорганізації населення (ОСН) та будинкових комітетів району, керівники структурних підрозділів райдержадміністрації та комунального підприємства з обслуговування житлового фонду, представники самоврядних організацій, громадські активісти.
За словами Едуарда Багірова заплановано поетапне впровадження проекту «Діалог народу і влади та протидія корупції». Даний проект сприятиме отриманню позитивного ефекту та покращенню динаміки довіри громадян країни до виконавчої влади, оперативне вирішення нагальних питань місцевих мешканців.
Начальник відділу комунікацій ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві Тетяна Деніскіна, долучилася до розмови та розповіла присутнім, що всі органи владних повноважень в ці нелегкі часи повинні стимулювати та підтримувати платників податків та громадян і тому дуже важливим є зворотній зв'язок та партнерські стосунки.
Тетяна Іванівна, також розповіла присутнім про те, що керівництво інспекції Солом'янського району приділяє окрему увагу особистому спілкуванню з громадянами. Саме таке спілкування допомагає створити відчуття взаємоповаги, взаєморозуміння та захищеності. Лише за січень 2015 року на особистий прийом до керівництва ДПІ звернулось 12 громадян. Існує й особиста електронна скринька керівника ДПІ, де кожен запитувач має змогу звернутися безпосередньо до керівника інспекції з важливим для нього питаням, якому у найкоротший термін буде надано відповідь.
Ознайомила запрошених начальник відділу комунікацій і з офіційним порталом ДФС, на якому кожен бажаючий зможе знайти інформацію, щодо електронних сервісів ДФС, порядку декларування громадян, єдиного соціалього внеску, дізнатись про зміни в податковому законодавстві, а також ознайомитися з новинами державної фіскальної служби та інше.
Під час засідання присутні цікавились роботою Центру обслуговування платників.
«За січень місяць 2015 року Центром надано 88 120 послуг, з яких переважну більшість займають адміністративні послуги – 69 476 послуг», - зазначила Тетяна Іванівна.
Засідання продовжилось розглядом за «круглим столом» важливих питань, що цікавили присутніх.
На завершення зустрічі запрошені вирішили й надалі вести конструктивне співробітництво, щоб створити найкращі умови для вступу нашої країни до європейської спільноти.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м.Києві
Декларування 2015 року проходить за правилами, які діяли у 2014 році
ДПІ у Солом'янському районі Головного Управління ДФС у м. Києві наголошує, що Верховною Радою України 28 грудня 2014 року за № 71 прийнято Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», який набрав чинності з 01 січня 2015 року.
Законом № 71 внесено зміни, зокрема, щодо порядку оподаткування податком на доходи фізичних осіб пасивних доходів, виграшів (призів), пенсій, додаткового блага, а також підвищено рівень прогресивної шкали оподаткування.
Зміни застосовуються до доходів фізичних осіб, нарахованих (виплачених, наданих) після 01 січня 2015 року.
З 01 січня 2015 року розпочато кампанію декларування доходів громадян. Фізичні особи до 1 травня 2015 року повинні подати декларацію про майновий стан і доходи, отримані у 2014 році.
Громадяни при декларуванні доходів у 2015 році застосовують норми та ставки податку на доходи фізичних осіб, які діяли на останній день звітного податкового періоду, тобто на 31 грудня 2014 року.
Податкова декларація щодо доходів, отриманих за 2014 рік, подається за формою, встановленою наказом Міністерства доходів і зборів від 11.12.2013 №793.
При заповненні громадянами податкових декларацій щодо доходів, отриманих у 2014 році, слід враховувати ставки податку:
15% бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих), у тому числі, але не виключно у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно – правовими договорами; виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри;
17%, якщо база оподаткування, визначена з урахуванням норм п.п.164.6 ст.164 Кодексу, в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року;
30% бази оподаткування щодо доходів, нарахованих як виграш чи приз (крім виграшу у державній грошовій лотереї та виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри) на користь резидентів або нерезидентів;
5% бази оподаткування у випадках, прямо визначених розділом IV Кодексу.
Граничний розмір доходу, отриманого у 2014 році, з суми перевищення якого застосовується ставками податку 17%, відповідно до абзацу одинадцятого п.167.1 ст.167 Кодексу обчислюється з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року, тобто 12180 грн.
Для громадян, яким у 2014 році доходи нараховувалися (виплачувалися, надавалися) у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно – правовими договорами одночасно двома або більше податковими агентами, граничний розмір річної суми оподатковуваних доходів, що підлягає перерахунку за ставкою 17%, становить 146 160 грн.
Запрошуємо мешканців Солом'янського району столиці, які зобов'язані або мають право подати декларацію про майновий стан і доходи, завітати за адресою: м. Київ, вул. Смілянська, 6, Центр обслуговування платників, або ж телефонувати за номером: 245-85-15 для отримання додаткової консультації.
Бланк декларації та роз'яснення щодо її заповнення розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України (http://sfs.gov.ua) у рубриці «Електронні форми документів».
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві
«Система електронного адміністрування ПДВ запроваджується поетапно», - повідомила заступник начальника ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві під час прес-конференції
Нещодавно в приміщенні ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м.Києві відбулася чергова прес-конференція із заступником начальника інспекції Наталією Баляс на тему електронного адміністрування ПДВ. На прес-конференції був присутній журналіст газети «Справжня бухгалтерська газета», газети «Солом'янка».
Відкриваючи зустріч, заступник начальника наголосила, що податкова звітність з податку на додану вартість у 2015 році подається виключно в електронній формі.
Розповідаючи про нововведення, Наталія Петрівна зазначила: «З урахуванням змін, внесених до Податкового кодексу України(ПКУ), система електронного адміністрування податку на додану вартість запроваджується поетапно. З 1 січня до 1 липня 2015 року (або до дати, визначеної в окремому рішенні Верховної Ради України про скорочення терміну перехідного періоду відповідно до пункту 7 Прикінцевих положень Закону № 71) – у тестовому режимі, з 1 липня 2015 року – на постійній основі».
Під час бесіди, було наголошено на тому, що система електронного адміністрування податку на додану вартість, що організована на центральному рівні ДФС, забезпечує автоматичний облік у розрізі платників податку:
- сум податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН), та розрахунках коригування до них;
- сум податку, сплачених платниками при ввезенні товарів на митну територію України;
- сум поповнення та залишку коштів на рахунках у системі електронного адміністрування ПДВ;
- суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні в ЄРПН.
«Система електронного адміністрування податку на додану вартість не вносить кардинальних змін до загальних принципів справляння цього податку, затверджених ПКУ. Все, що стосується переліку платників податку, об'єкта оподаткування, принципів формування податкових зобов'язань та податкового кредиту, залишається незмінним»,- зазначила Наталія Баляс.
На завершення зустрічі заступник начальника звернула увагу, що більш детально про систему електронного адміністрування податку на додану вартість можна ознайомитися у листі ДФС України від 19.01.2015 року № 1403/7/99-99-19-03-01-17, який розміщено на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС України у банері «Податкові зміни 2015».
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві
Київською міською радою прийнято рішення про місцеві податки і збори та акцизний податок відповідно до змін законодавства, запроваджених у 2015 році
Відповідно до змін, внесених до Податкового кодексу України та на виконання вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» Київською міською радою прийнято рішення № 58/923 від 28.01.2015р. «Про встановлення місцевих податків і зборів
у м. Києві та акцизного податку» .Відповідно до прийнятого рішення вирішено установити в м.Києві місцеві податки і збори, які складаються з :
Податку на майно, який включає - податок на нерухоме майно, відмінне за земельної ділянки; транспортний податок; плату за землю;
Єдиного податку для суб'єктів господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування та віднесені до І та ІІ групи платників єдиного податку у такому розмірі: для першої групи платників єдиного податку - 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового Сзвітного) року; для другої групи платників - 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Туристичного збору;
Збору за місця для паркування транспортних засобів.
Також установлено для підакцизних товарів (в частині реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів), реалізованих в м. Києві відповідно до підпункту 213.1.9 пункту 2І3.1 статті 213 Податкового кодексу України, ставку акцизного податку у розмірі 5 відсотків від вартості (з податком на додану вартість).
Вказаним рішенням затверджено відповідні Положення для місцевих податків.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м.Києві
«Розвиваючи співпрацю з платниками та підтримуючи громадян ми намагаємось забезпечити поетапний перехід до світових цивілізованих стандартів адміністрування податків»,- тема зустрічі керівництва ДПІ та бізнесових кіл Солом'янського району м.Києва
Днями в.о. начальника ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві Надією Римарською було проведено засідання Ініціативної групи на тему «Захисту прав – так, корупції – ні!». На засідання були запрошені представники бізнесових кіл, а також знімальна група телеканалу «Тоніс».
«Одним із ключових направлень програми реформ в Україні являється створення сприятливих умов для розвитку підприємництва. Пріоритети роботи державної фіскальної служби залишаються незмінними: удосконалення системи адміністрування податкової системи України, якісне обслуговування платників із застосуванням новітніх технологій, спрощення документообігу, мінімум витрат часу представникам бізнесу на спілкування із державою, і максимум - на основну діяльність. Спілкуючись з бізнесом, ми керуємось логікою, яка полягає в тому, що необхідно будь-яким чином стимулювати та підтримувати платників податків. Разом ми повинні працювати так, щоб результати нашої роботи позитивно впливали на фінансовий стан району, міста і в кінцевому результаті – держави. Тому, я дякую вам за те, що виявили інтерес та стали учасниками Ініціативної групи, на якій разом зможемо обговорити важливі питання», - розповіла під час засідання Надія Іванівна.
Крім того, важливим на сьогоднішній день було обговорення питання боротьби з корупцією в органах ДФС. З метою упередження негативних проявів при виконанні службових обов'язків керівники структурних підрозділів щомісячно на постійній основі проводять профілактично – виховну роботу на захист працівників від негативного впливу зовнішнього середовища, попереджаються працівники про їх відповідальність у разі вчинення ними корупційних діянь у сфері службової діяльності.
Також на засіданні обговорювали основні зміни, які внесено до Податкового кодексу Законом України від 28.12.2014 року № 71-VIII.
Для представників бізнесових кіл фахівцями інспекції розроблено анкету щодо оцінювання рівня діяльності ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві, всі присутні мали змогу заповнити її, також розповсюджувалась власна друкована продукція.
В.о. начальника ДПІ Надія Римарська надала інтерв'ю журналісту телеканалу «Тоніс» стосовно принципів роботи інспекції.
«Для того, щоб досягти спільної мети та побудувати сильну, заможну державу, спроможну впевнено виконувати свої функції, ми повинні працювати на партнерських засадах. Підтримуючи тісний зв'язок з платниками та громадянами ми намагаємось максимально спростити ведення господарської діяльності», - зазначила під час інтерв'ю керівник інспекції.
Є три чинники вважає Надія Іванівна якими потрібно керуватися в роботі це: «Довіра громадянам та бізнесу, адже більшість працює чесно. Допомога тим, хто цього потребує та викриття тих, хто порушує законодавство. Прагнення бути корисними суспільству».
Розповіла Надія Іванівна про особисту електронну скриньку, завдяки якій має змогу спілкуватися з громадянами і оперативно реагувати на їх звернення.
Поспілкувавшись з керівником інспекції, журналісти завітали в Центр обслуговування платників, де поцікавились у заступника начальника управління реєстрації платників та електронних сервісів Ольги Макухи роботою Центру. З метою підвищення якості обслуговування клієнтів у ЦОП постійно функціонує система «Електронна черга», яка дозволяє поліпшити рівень обслуговування платників податків шляхом організації електронної черги відвідувачів та дозволяє зменшити час очікування. Платники податків мають можливість безкоштовно отримати близько 30 видів заяв та податкових декларацій, безкоштовно отримати послуги з ламінування та ксерокопіювання, постійно проводиться електронне анкетування за допомогою електронної книги. В залі очікування забезпечено трансляцію актуальної інформації на «швидкоплинному рядку» та TV-моніторах.
Ми повинні працювати так, щоб результати нашої роботи позитивно впливали на фінансовий стан району, міста і, в кінцевому результаті, – держави, - саме такі напрямки роботи визначила для себе податкова Солом'янського району м. Києва. Намічені цілі ми будемо виконувати пліч- о-пліч з платниками.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м.Києві
На зустрічі з бізнес спільнотою в ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м.Києві говорили про можливість застосування податкового компромісу
Нещодавно в ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м.Києві відбулася зустріч заступника начальника Наталії Петрівни Баляс з представниками малого та середнього бізнесу, під час якої розглядалися питання щодо нововведень в податковому законодавстві в 2015 році, зокрема про особливості застосування податкового компромісу.
Насамперед платників поінформували про можливість застосування податкового компромісу для врегулювання проблемних правовідносини між бізнесспільнотою та владою.
Наталія Баляс, розповідаючи про процедуру податкового компромісу, нагадала: «Відповідно до вимог законодавства, податковий компроміс – це звільнення від юридичної відповідальності за заниження податкового зобов'язання з податку на прибуток (у зв'язку з завищенням витрат) або ПДВ (у зв'язку з завищенням податкового кредиту) за податкові періоди до 01.04.2014 року але не більше 1095 днів».
Під час зустрічі було наголошено, що податкові зобов'язання згідно з процедурою податкового компромісу сплачуються платником податків до бюджету у розмірі 5 % від суми заниження податкового зобов'язання, інші 95% вважаються погашеними за підсумками досягнення податкового компромісу. До цього ж, штрафні санкції до платника податків не застосовуються, а пеня відповідно не нараховується.
Платники податків мають право скористатися даною процедурою протягом 90 днів з дня набрання чинності Законом №63-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу», а саме включно до 16 квітня 2015 року.
З роз'ясненнями щодо податкового компромісу можна ознайомитися в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі на офіційному веб-порталі ДФС України за ел.адресою: http://sfs.gov.ua/. Дане роз'яснення знаходиться в категорії 110.01.
На завершення зустрічі, поспілкувавшись з суб'єктами господарювання, заступник начальника відзначила, що у разі виникнення бажання скористатися правом на податковий компроміс платники податків Солом'янського району можуть подати уточнюючі декларації звернувшись в Центр обслуговування платників інспекції, за адресою: м. Київ, вул. Смілянська, 6.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м.Києві
Реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці у 2015 році
Законом України від 28 грудня 2014 року № 77-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплата праці» (далі— Закон № 77) внесено зміни, зокрема, до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі—Закон 2464) та Кодексу законів про працю України, Державною фіскальною службою України та Пенсійним фондом України підготовлено спільний лист від 19.02.2015 року № 5672/7/99-99-17-03-01-17 та № 5119/05-10 «Про надання роз'яснень щодо відображення у звіті про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації)застрахованих осіб та суми нарахованого единого внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страху вання враховуючи норми Закону України від 28 грудня 2014 року № 77-V-III
Відповідно до частини першої статті 7 Закону № 2464 для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого). 2, 3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 Закону № 2464, єдиний внесок нараховується на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно л о Закону України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР «Про оплату праці» та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за ци вільно-правовими договорами.
Крім того, для платників, зазначених у пункті 1 частини першої статті 4 Закону № 2464, визначено, що у разі якщо база нарахування єдиного внеску (крім винагороди за цивільно-правовими договорами) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати., встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника.
Змін до Порядку формування та подання страхувальниками звіту шодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства до ходів і зборів України від 09.09.2013 №454 на сьогодні не внесено.
У програмному забезпеченні, за допомогою якого формується звіт, обов'язково необхідно відключити функцію «автоматичний розрахунок».
Більш детально приклад формування показників звіту у таблиці 6 додатку 4 за січень 2015 року визначено у вказаному листі.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м.Києві